Sunday, April 10, 2011

mAnaGEMenT gAmE

6 April 2011

Selesai sahaja test knotting, kami ditugaskan oleh en ridawan untuk merancang satu management game bagi setiap kumpulan. Kami diberi masa selama 15 minit untuk mencipta game tersebut. Selepas sahaja games dicipta, seorang wakil dari setiap kumpulan harus menerangkan keada rakan2 lain cara games tersebut. Namun selepas 7 kumpulan membuat pembentangan, en ridzwan mengatakan game yang kami cipta lebih kepada telematch. Hal ini membuatkan kami tertanya2 apa management game yang sebenar.

Selepas itu en shariman telah menerangkan kepada kami tentang konsep management game. Sebenarnya management game sdalah satu game yang ringkas tanpa memerlukan ramai conducternya. Selain itu juga , ia adalah satu game yang dijalankan dengan masa yang singkat dan simple. Hanya dengan menggunakan mulut sahaja kita dapat menjalankan aktiviti ini. Sebagai contoh, ‘dalam masa 10 saat, anda harus membentuk beberapa kumpulan mengikut bulan kelahiran’. Selain itu , ‘ dalam masa 5 saat sila bentuk beberapa kumpulan mengikut warna baju anda’. Hal ini juga boleh disesuaikan mengikut persekitan dan juga masa.

Setelah en shariman menerangkan kepada kami tentang management game itu, baru lah kami faham apa management game yang sebenar.

No comments:

Post a Comment