Sunday, February 27, 2011

check barang kali terakhir dan perasmian camping

28 Januari 2011, Jumaat

Pagi2 lg kami telah pergi ke dataran kolej  kenanga untuk memunggah barang untuk dibawa ke tasik chenderoh.rakan2 dari kelas d2c1 dan d2c2 semuana hadir untuk mempercepatkan kerja. sebanyak 23 buah kayak telah dibawa dari stor berdekatan gym turun ke tapak  kolej kenanga. tanpa bantuan rakan2 seperjuanagn mustahil kayak tersebut dapat dibawa ke dataran tersebut. selain itu,peralatan seperti generator,lampu kalimantang,khemah,pfd, perkakasan dapur,parang dan banyak lagi. hal ini adalah untuk memudahkan barang untuk di masukkan ke dalam lori. dalam pkul 12.30 tengahari kami pulang ke kolej masing2 untuk menyiapkan diri pergi sembahyang jumaat. namun bebrapa orang pelajar perempuan dtugaskan untuk menjaga barang2 di kolej kenanaga.


Dalam pukul 3 petang kami datang semula ke dataran kolej kenanga untuk membawa barang2 masuk ke dalam lori pula. sebanyak 2 buah lori disediakan.semasa proses ini,barang terpaksa dikeluarkan beberapa kali kerana ruang muatan tidak cukop.oleh itu kami terpaksa berfikir secara kritis dan kretif supaya semua barang yang telah di tag dapat dimuatkan ke dalam lori dan dibawa ke tasik chenderoh. hampir 4jam kami mengambil masai dalam proses ini.
alahamdulillah hasil kerjasama semua rakan2,barnang dapat di muatkan didalam lori. selesai saja,kami terus bersiap sedia untuk menunaikan fardhu magrib.kami terpaksa mempercepatkan kan langkah kerana pada pukul 8 malam tersebut majlis perasmian akan dijalankan.

setelah dekan memberi kata2 aluan dan perangsang dengn lafaz 'bismillahirrahmanirrahim' beliau merasmikan amali perkhemahan luar bertemakan explore beyond expectation.










No comments:

Post a Comment