Sunday, February 27, 2011

bermulannya perjalanan

29 Januari 2011 , Sabtu


awal2 pagi lagi kami bangun untuk menunaikan solat suboh.selepas itu kami bersarapan dan berkumpul di dataran kolej kenanga. pada pukul 7 pagi kami telah diagihkan kepada beberapa kumpulan. hal ini bagi memudahkan peserta2 untuk naik bas yang telah disediakan. apabila peserta menaiki bas,semuanya bagai masuk ke dalam syurga. keadaan bas bas yang sejuk membuatkan kami lebih senang untuk melelapkan mata. termasuklah saye.

sampai sahaja disana, kami turunkan berdekatan dengan jeti tanjung harapan. kami memunggah beg pakaian, PFD, dan kampit beras yang dibawa oleh rakan2 kami dari uitm jengka keluar dari bas. selepas itu, kami terpaksa berjalan kaki untuk masuk ke tapak perkhemahan. semasa berjalan kami melalui kebun tembikai. jalan nya yang berbukit membuat kan ada diantara kami yang merungut.mungkin sebab mereka tidak biasa berjalan kaki ni..

sampai sahaja di tapak perkhemahan kami diarahkan untuk membuat camcraft dan membersihkankan kawasan tersebut.kami mendirikan khemah, membuat longkang ,membersih kan daun2 kering dan membuat gadjet. namun pada petang itu, hujan turun, dan menyukarkan kerja kami . namun, itu semua tidak menjadi satu masalah kerana kami bekerja dlam sebuah kumpulan. sesudah magrib juga kerja kami selesai.














malam itu terjadinya malam berssejarah yang tidak pernah kami bayang selama ini..iaitu makan di dalam dulang. menu malam itu ada lah nasi putih, berlaukkan iakan goreng kicap dan telur dadar.tapi telor dadar xde.mybe orang yang masak lupe nk masak. malam 2 nasik nye mentah,tapi disebabkan terlalu lapar, kami sesah je apa yang ada.alhamdulillah,perot xsakit..

malam itu kami terpaksa tidur didalam khemah A Frame.memang best..xyah pasang air cond, tetap sejuk jugak..:) tamabahan pulak, malam 2 hujan. syokk habis. 

No comments:

Post a Comment